26 marca (wtorek) o 19:00 odbędzie się kolejne webinarium w ramach akcji Masz Głos. Tym razem tematem internetowego szkolenia będzie fundusz sołecki. Zapraszamy serdecznie!

Od uchwalenia pierwszej ustawy o funduszu sołeckim 20 lutego 2009 minęło już 10 lat. Czy fundusz sołecki spełnił swoje pierwotne założenia? Jak działa i czy potrafimy z niego korzystać? Przed jakimi wyzwaniami w tym zakresie stoimy aktualnie?

Podczas webinarium dowiecie się:

  • jak korzystanie z funduszu sołeckiego ma się do zadań sołectwa?
  • jak wyliczane się kwoty funduszu sołeckiego oraz jakie są zasady zwrotu poniesionych wydatków z budżetu państwa?
  • jaka jest rola rady gminy oraz wójta/burmistrza w uchwalaniu, wyliczaniu i rozliczaniu funduszu sołeckiego?
  • na co można przeznaczać środki z funduszu sołeckiego?
  • jaka jest rola zebrania wiejskiego, sołtysa, wójta/burmistrza i rady gminy w uchwalaniu wniosku do funduszu sołeckiego oraz włączania przedsięwzięć do projektu budżetu gminy?
  • jakie są zasady łączenia przedsięwzięć przez sołectwa?
  • co wynika z uchwał Regionalnych Izb Obrachunkowych?

Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się pod poniższym linkiem: https://maszglos.clickmeeting.pl/jak-dziala-fundusz-solecki-i-jak-z-niego-skorzystac/register