25 października na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego odbyła się konferencja „Przyjazny urząd” będąca elementem dwuletniego projektu „Przyjazny urząd – dostęp do informacji publicznej na wniosek w urzędach gmin i miast województwa śląskiego i małopolskiego”.

Wzięło w niej udział ponad 100 osób, głównie pracownicy urzędów zajmujący się dostępem do informacji publicznej oraz grono osób zainteresowanych problematyką. Na spotkaniu zostały zaprezentowane wyniki monitoringu, jaki Stowarzyszenie Wzajemnej Pomocy Bona Fides przeprowadziło w pierwszej połowie 2012 roku we wszystkich 167 urzędach gmin i miast województwa śląskiego. Uczestnicy otrzymali również raport z wynikami badań.

SAM_0133

Na konferencji wystąpili specjaliści zajmujący się problematyką dostępu do informacji publicznej. Szymon Ossowski przedstawił zagadnienia związane z ponownym wykorzystaniem informacji publicznej, Grzegorz Sibiga zajął się problematyką informacji publicznej przetworzonej, natomiast Agnieszka Piskorz-Ryń zreferowała zakres przedmiotowy informacji publicznej podlegający udostępnieniu. Ponadto najbardziej przejrzyste jednostki zostały wyróżnione dyplomami, które zostały im uroczyście wręczone podczas tego spotkania.

SAM_0263

Projekt „Przyjazny urząd – dostęp do informacji publicznej na wniosek w urzędach gmin i miast województwa śląskiego i małopolskiego jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

swissswiss2

ecorysbatyk