W ubiegły piątek skierowaliśmy kolejny wniosek do Urzędu Zamówień Publicznych. Tym razem prosimy o kontrolę postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzonego przez Prezydenta Miasta Mysłowice.

W 2012 r. Prezydent Mysłowic udzielił zamówienie na przygotowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Adaptacja budynku SP nr 13 przy ul. Wały 4” firmie „FORMAT” z wyłączeniem przepisów Prawo Zamówień Publicznych (PZP) z uwagi na wartość zamówienia nie przekraczającą kwoty 14.000 euro. Naszym zdaniem wartość zamówienia w wysokości 65.000,00 zł została zaniżona przez Zamawiającego do kwoty 52845,52 zł poprzez odliczenie od niej kwoty podatku VAT, którego, jak wynika z umowy, firma FORMAT nie była płatnikiem. Z tych względów postępowanie o udzielenie zamówienia powinno zostać przeprowadzone w trybie przepisów PZP.

Jeśli uważasz, że pilnowanie władz, żeby zgodnie z prawem wydawały publiczne pieniądze, jest potrzebne, wesprzyj naszą zbiórkę na prawnika: https://pomagam.pl/poradyprawne.